1396-06-21 08:10
1223
0
43932
مدیر کل فرودگاه های استان گلستان:

آغاز عملیات برگشت حجاج گلستانی از 25 شهریور/ استقبال کنندگان حجاج از حضور در فرودگاه اجتناب کنند/ راه اندازی سامانه جامع اطلاعت پروازی در گرگان

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان گفت: حجاج گلستانی پس از یک ماه زیارت بیت الله الحرام، سرزمین وحی را به زادگاه خود ترک خواهند کرد و ما نیز از تاریخ 25 شهریور میزبان این حجاج در فرودگاه بین المللی گرگان خواهیم بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین، رامین آذری مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز پروازهای برگشت حجاج گلستانی از تاریخ 25 شهریور ماه در فرودگاه بین المللی گرگان خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به افزایش تعداد پروازها و زائران حج تمتع، محدودیت هایی را در پذیرش استقبال کنندگان حجاج در فرودگاه بین المللی گرگان خواهیم داشت.

* در هر آیین استقبال با جمعتی بالغ بر 7 تا 10 هزار نفری روبرو خواهیم بود

وی با اشاره به محدودیت فضا و اماکن فرودگاهی و آیین های پرشور استقبال از حجاج در استان گلستان افزود: در صورت پذیرش همه استقبال کنندگان، در هر پرواز با جمعیتی بین 7 تا 10 هزار نفر مواجه خواهیم بود که این امر باعث مختل شدن خدمت رسانی به حجاج و سایر مسافرین پروازهای داخلی خواهد شد.

"آذری" در پاسخ به این سوال که راهکار مدیریی شما برای مواجه شدن با این سیل جمعیتی در فرودگاه بین المللی گرگان چگونه خواهد بود، تصریح کرد: ما از هم استانی های عزیز این را خواستاریم که برای استقبال از حجاج خود به فرودگاه مراجعه نکنند چرا که این امر موجب ارائه سرویس بهتر به حجاج خواهد شد.

* اعطای کارت تردد به خانواده های حجاج قبل از سفر حج

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در ادامه از تهیه و توزیع کارت هایی برای هر یک از زائران خبر داد و عنوان کرد: این کارت ها قبل از اعزام حجاج در اختیار خانواده های آنها قرار گرفته و با ارائه این کارت ها فقط یک ماشین اجازه ورود به فرودگاه را خواهد داشت.

وی افزود: اعمال این محدودیت ها در راستای سرویس دهی بهتر به حجاج و خانواده های آنها می باشد، لذا از شهروندان گلستانی می خواهیم تا با همکاری خود، به خدمت رسانی و سرویس دهی به زائران کمک کنند.

* عملیات بازگشت حجاج از روز شنبه 25 شهریور آغاز می شود

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان در ادامه تصریح کرد: عملیات بازگشت حجاج گلستانی از روز شنبه 25 شهریور ماه آغاز خواهد شد و طی مدت ده روز تا سوّم مهر ماه، 26 پرواز زائران گلستانی را از مدینه به گرگان منتقل خواهد کرد.

* راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی اطلاعات پرواز در فرودگاه گرگان

"آذری" در ادامه همچنین از راه اندازی سامانه یکپارچه اطلاع رسانی اطلاعات پرواز در فرودگاه بین المللی گرگان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه به منظور ارتقاء کیفیت اطلاع رسانی و یکپارچه سازی سامانه های اعلان پرواز در فرودگاه های کشور و با تلاش همکاران واحد مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی اداره کل فرودگاه‎های استان گلستان و همچنین همکاری تیم اعزامی از ستاد شرکت فرودگاه ها، این سامانه به صورت کامل در فرودگاه گرگان نصب و راه‎اندازی شد.

وی افزود: «web base» بودن این سامانه علاوه بر روان بودن، بالا بردن سرعت و سهولت استفاده کاربران ، مشکلات و پیچیدگی های فنی را به حداقل رسانده و پشتیبانی سامانه را تسریع و تسهیل می نماید.

* فرودگاه بین المللی گرگان، جزو فرودگاه های به روز کشور

مدیر کل فرودگاه های استان گلستان از دیگر ویژگی های سامانه جدید به یکپارچگی ورود داده در سطح فرودگاه های کشور و انطباق پروازها به صورت هوشمند و همزمان و ارائه اطلاعات دقیق بر اساس پایگاه داده کشوری اشاره کرد و گفت: بالا رفتن سطح امنیت داده‎های تبادل شده بر روی بستر جدید ، برخورداری از قابليت گزارشگيري دقيق و متنوع ، اتصال و ارتباط با پایگاه های داده و دیگر سامانه های هوشمند فرودگاهی، استفاده از استانداردهای به روز هوانوردی و اعلان پرواز و جذابیت نمایش اطلاعات پروازی در نمایشگرهای فرودگاهی ، از قابلیت‌های دیگر این سامانه است.

گفتنی است ؛ با نصب و راه اندازی این سامانه و ارتباط آن با سامانه جامع اطلاع رسانی و مرکز تماس 199 ، فرودگاه گرگان یکی از به روز ترین فرودگاه های کشور در استفاده از سامانه های ارتباطی در سطح کشور به شمار می آید.

لازم به ذکر است، در حال حاضر فرودگاه بین المللی گرگان با دارا بودن مقاصد پروازی تهران، مشهد، جزیره کیش، زاهدان و همچنین پرواز های حج تمتع و عتبات عالیات، جزو برترین فرودگاه های کشور محسوب می گردد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.